søndag 21. august 2011

Hekleduk frå loppis

I går var eg på loppis på Sandane. 
Og dette er eit fantastisk loppemarked. Stort og med mange skatter ;) 
Sidan det starta fredag var dei store favorittane antaglegvis selde for lenge sidan, men eg fann no litt likevel. Blant anna fann eg denne hekleduken.


Den passar perfekt i fargane eg har tenkt å bruke til hausten. 
Det er grøn og lilla i litt mørkare nyanser enn 
eg har brukt før.


Men duken skal ikkje brukast til det den er tenkt for, ser du ;) 
Eg sydde eit kvitt putetrekk som eg festa duken på. 
Og voila; ei ny pute i stolen :)


Lampa du ser i bakgrunnen vart og med meg heim frå loppis. 
Den har ein flott fot som ikkje viser på bildene. Eg lurer på å spraye den kvit og kanskje den skal få ein makeover på skjermen. Men den passer jo egenteg 
inn som den er og. Eg får tenke litt på det ;)


På loppisen kjøpte eg og eit lite bord med flotte bein, eit speil, 
nokre rammer, ei korg, to fine vaser og ein herleg gammal boks med julemotiv. 
Eg elsker loppemarked!!! ;) Bilder kjem i 
innlegg seinare!


Tusen takk for tilbakemeldingar på headeren. 
Eg er enig i at tittelen kjem dårleg fram, og at den mangler litt effekter ;) 
Men så var det disse datakunnskapane då. Eg ser det foran meg korleis den skal sjå ut, 
men dataprogramma mine er ikkje enig med meg ;) Hehe. 
Eg får prøve meg fram litt meir ;)

Ha ein super søndag!

Klem frå Bjørg :-)


Oppdatering; 
No har endeleg eg og dataen samarbeida. Kva synast de om headeren eg har no?
 Alltid kjekt med ærlege meiningar. Ris og ros 
mottas med takk ;)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! :)

For en herlig loppefangst. Slike brikker er geniale til slikt, man får en helt ny pute på no time!
Den lampa så jo fin ut som den var, men jeg er veldig glad i hvit da... hihi ;)

Ønsker deg en flott søndag. Her har det begynt å skye litt til, og nå sitter jeg og slapper av mens lillemor tar formiddagsluren sin ;)

PS: synes headeren din var kjempefin. Det som er lurt å velge litt lysere skrift på teksten kanskje? Lys lilla som på kommoden?? :)

Klem fra Ida ♥

theromanticrose sa...

Bello e delicato il tuo acquisto al mercato delle pulci!Bella idea quella del cuscino!Tutto in perfetta armonia!Rosetta

Hulda sa...

Oi! Flott pute! Lilla blir en lekker farge til høsten,ja. Dette var et godt tips. Duken er søt!

Hulda sa...

Oi! Flott pute! Lilla blir en lekker farge til høsten,ja. Dette var et godt tips. Duken er søt!

Jannes lille sted sa...

Hei :)
For en fin hekleduk. Og den ble jo bare så fin på puta!
Høres ut som om du har fått med deg noen lekre skatter.
Gleder meg masse til å se
God søndag
Klemmer Janne Merethe

Hege sa...

Oiii, det ble jo kjempefint! Et utrolig kreativt tips, det hadde jeg aldri tenkt på selv;)

Klem fra Hege

Martilie sa...

Så fiiin puta ble! For et supert tips :)

Kos med loppis - allti spennende hva man kan finne..

God søndag!

Klem fra Tove

metanoia sa...

utrolig flott :D

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempestilig!:D lampa synes jeg også var veldig fin som den var:) Men den blir nok fin om du maler den også:)

Malin - mine gleder - sa...

For noen flotte lopper du har fått deg :D Digga vrien du gjorde med hekleduken, ble utrolig stilig! :D leder meg til å se bordet :D

Randi sa...

Stilig!! Skulle gjerne ha fått med meg loppemarkedet på Sandane jeg også, men fikk det ikke til å klaffe slik i år. Høres ut som du har fått "raska med deg" noen flotte skatter:)
Synes den nye headeren din er kjempefin, skjønne Ariel!! Hva med å prøve gul skriftfarge?
Ha en fin søndagskveld!
Klem

bella interiørblogg sa...

wow, så kreativ du er:) imponerende!

Ha en fin søndagskveld!

Hilsen fra Bella:)

hannem sa...

Hei! For en flott loppis! Har faktisk nesten maken i rosa liggende, arvegods hekla av ei tante. Nå vet jeg hvordan jeg skal få brukt den. :-) Den blir så fin sammen med med puta jeg fikk av svigermor. Den er brodert i åklesøm, ei rosa rose med svart bakgrunn og rosa "bakpart". Syr du den fast med maskin på bakgrunnen, eller?

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei Hannem:-)
Eg sydde fast hekleduken på framsida før eg sydde trekket saman. Det er så kjekt når slike flotte ting kan kome fram i lyset på ein ny måte:) Lykke til:)
Klem:)

Hanne Margrete sa...

Så fin brikke! Skulle hatt noen gamle oppskrifter og garn til sånne.. Ble en kjempefin pute da! lampen så og fin ut, men regner med vi får se mer av den;)
God søndagskveld videre!

Klem fra Hanne:)

Unknown sa...

Så FLOTT puten ble!
Nydelige farger ♥
Og headeren du har nå er knallfiiin syns jeg;))

Ha en fin, ny uke!

Klem Line

Bondekona sa...

Lurt og fint.
:)

Joda, tittelen på Bloggen kommer bedre fram nå på headeren.

Mie fra Mies Mirakler sa...

headeren din er kjempefin, og loppefunnene likeså :) gleder meg til å se resten av dem *♥*

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så fin puten ble!!! og sååå smart :) Synes headeren var kjempefin jeg :)

Klem Anette

Karen sa...

"Ah, verdens fineste fjordhus! Jeg har savnet dine inspirerende bilder" :)

Etter et langt fravær, og masse problemer med virus på mine tidligere blogger, prøver jeg nå en siste gang, med ny mailadresse og ny blogg!

Håper du vil komme innom :)

*klemmer*

Related Posts with Thumbnails