tirsdag 11. mai 2010

Putesying ♥

Husker de
 at eg hadde planlagt å sy puter
 av desse stoffa?


No er
 den første puta ferdig.
Og det var moro!

I tillegg
 til stoffet over brukte eg transferark.
 Som viste seg å vere
 litt meir vanskeleg enn eg trudde ;)


Eg kjøpte HP sine ark.Betalte 
ca 300 for 12 ark. 

Det synast eg var dyrt?
 Nokon som kan anbefale eit 
billeg og bra merke?


Så skreiv
 eg ut eit englebilde
 eg liker utruleg godt. 

Viktig
 å speilvende det, hvertfall om 
du skal ha med tekst.

Vend motivet ned mot stoffet 
som vist over, og stryk i veg. 
Stryk i ca 5 min, 
med sakte bevegelser og høg varme.

Eg øydela eit par ark, 
før eg fekk det til. 
irriterande!


Drag av papiret, 
og der er motivet på stoffet!:)

Eg vart så gira
 når eg endeleg fekk til dette, 
at eg sette meg med symaskina og sydde puta.


Eg klipte opp
 4 firkanter av dei to stoffa.


Så sydde eg firkantane saman. 
Englebildet sydde eg
 blonder rundt og sydde det fast midt på puta. 

baksida 
har eg brukt dongeristoff.


Langt i frå perfekt, 
men eg er fornøgd likevel :) 
Eg lærer best av å prøve og feile.

  


Det er så utruleg moro
 at de koslege damene liker kjolen eg har sydd til Ariel.
 Det gjer meg pågongsmot og glede til å sy meir . 
Tusen takk for alle gode ord!



Ha ein strålande dag vidare!


Klem frå Bjørg :-)


PS; blir ei lita bloggepause 
på meg fram til
 fredag.


Vi bloggast!:)

25 kommentarer:

Camilla sa...

Ahh så fin pute! Utrolig skjønn!

Det er masa igjen ;)
Måtte bare høre, jeg har nemlig ikke mottatt noe mail fra deg.
Sitter og holder på med en annen blogg så tenkte jeg skulle få sett på din etterpå.

Klem C.

Jijji sa...

Flink du!
Utrolig herlig det englebildet og puta ble kjempefin!

Kos deg videre med symaskina!
Klem fra Jijji

Martilie sa...

Jeg fant transferark fra Claes Ohlsson til 139,- for 10 ark igår.
Har ikke prøvd dem enda, så jeg vet ikke hvordan kvaliteten er. HP har jo veldig bra kvalitet!

Nydelig pute, skal si du har blitt en kløpper med symaskinen.

Kjempeflott!

Ha en finfin tirsdagskveld!


Tove

Stine-Iren sa...

Den vart jo kjempe fin:)Du er jo ein kløppar på symaskin:)
Virka litt innvikla med dei arka ja.kanskje eg ikkje ska begi meg ut på det,hehe

Ha ein fin tirsdagskveld:)

klem

Christine sa...

So flott da blei! Du e ein kløppar med symaskina, Bjørg :) Blir fint i sofakrok og stola hjå deko no ;)

Ha ein fortsatt finfin kveld:)
Klemmer:)

Christine sa...

So flott da blei! Du e ein kløppar med symaskina, Bjørg :) Blir fint i sofakrok og stola hjå deko no ;)

Ha ein fortsatt finfin kveld:)
Klemmer:)

Bettum Villa sa...

At du ikke har sydd før kan jeg ikke forstå!? Du er jo et naturtalent. Stå på! Så gleder jeg meg til å se nye kreasjoner fra "Huset ved fjorden".

Klem Madelén

Familien Furu sa...

Du er super god! Den puta så ganske perfekt ut spør du meg... Dette er definitivt din "ting"
Ønsker deg en herlig kveld
Klem klem

Aashildsvilla sa...

hei..puta blei jo kjempe lekker..flinke du..stor klemm..

Fru Andersen sa...

Den puten var kjempe fin! Likte utrolig godt den kombinasjonen mellom det gule blomsterstoffet og dongeri, skikkelig stilig!

Vi har hatt barneselskap i dag, nå er det beina på bordet og tv resten av kvelden, phu!

Ha noen fine bloggefrie dager!

mittliv75 sa...

Hei..
kjempe fin pute, og det engle bilde var jo bare knall fint....
Du har nok vært syerske i et tidligere liv..
Ha noen fine fri dager.

klem

Randi sa...

Så flott pute du har sydd. Har jo blitt skikkeleg dreven med symaskina du jo... Vart stilig med sånne transferark då, det har eg aldri prøvd. Såg gøy ut når du kan få sånne resultat...
Klems

Christine sa...

Shallabaisen igjen :)

Korgene e kjøpt på Europris. Kafè bord og stolane e faktisk kjøpt på Clas Ohlsson. Trur da kosta 599 trur (eller 699).

De må ha ein finfin tur, og kosa deko:)

Me bloggast!
Klemmer:)

lisje astrid's husblogg sa...

Å wooooow!
Den puta vart no berre såååå lekker da!
Kjempe flink er du!
Dette kan du berre fortsette med;)
God bloggpause og fri dagar♥
Klem frå Astrid♥

Randi sa...

Jeg sier bare: WOOOOOOOOOOW!!!!!!!!!
Kjempefin pute:) Mulig du har det i blodet etter moren din? :)

Kos dere på tur, gleder meg til nye innlegg når du er tilbake:)
Klem

Love Peace Pionies sa...

så skjønn!!!!
klem

Unknown sa...

Puta ble sååå nydelig! Så flink du er :) Synes de hjertene dine er så fine også :)
Takk for koselig hilsen hos meg! ♥
Jeg bruker ett program som heter Photoscape, kjempe fornøyd med det :)
En flott helg ønskes fra meg .)
Klem Anki

Lunica sa...

Så nydelig pute ♥
Kjempe fint med englebilde på :)

Vivi sa...

No syns eg det er like før du kan opna din eigen butikk på epla eller noko. Kjempebra:-) Og veldig inspirerande. Eg treng motivasjon for å ta fram symaskina att. Er litt vårslapp vorten.....:-/

Kristin sa...

Så flink du er til å sy!!!
Kjolen til lille snuppa var bare super kul.. Og fin..

Er moro å sy litt, men jeg er ikke noe flink, så det går helst i puter og enkle rette sømmer;-) hehe..

Klemmer

Ruter & Hjerter sa...

Så flink due er! kan jeg spørre ossen du "lukker " puten?? glidelår? eller syr du bare igjen???

Familien i Fjellborg sa...

Hei Bjørg
håper alt står bra til med deg.
ble visst en liten bloggpause for meg - tiden har ikke helt strukket til. Putene dine ble kjempesøte - så flink du er. klem anita s

Lykkehjemmet sa...

Flott pute da!! Du er jo rå flink!!
Håper pakken er kommet frem:)
Takk for koselige ord mens jeg var syk:)
God 17 mai ønsker jeg deg!!
Klemmer fra mona

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Wow altså, puten ble jo helt nydelig ! ♥ Men forstår at det er veldig irriterende med de arkene. Kjedelig at de kostet så mye og at det var vanskelig å få til. Får håpe du finner noen andre ark som er litt billigere.

Nattaklem Anette ♥

Monica sa...

den puten ble kjempelekekr, synes også det er vanskelig med slike transferark, vet at det er billigere slike ark i hobbybutikker, der tror jeg de koster 159. klem monica

Related Posts with Thumbnails